Müphemlik Kültürü ve İslam Farklı Bir İslam Tarihi Okuması

İlk Baskı Yılı:
2019
Hamur Tipi:
2. Hamur
Dil:
Türkçe
Baskı Sayısı:
1. Basım
Ebat:
13 x 19,5
Stok Kodu:
9789750527272
Ebad:
13.00x19.50
Sayfa Sayısı:
408
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
5
Basım Tarihi:
2021-01
Çeviren:
Tanıl Bora
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
%32 indirimli
54,50
37,06
Taksitli fiyat: 9 x 4,50
Kargoya 2 iş gününde teslim edilir
9789750527272
879081
Müphemlik Kültürü ve İslam
Müphemlik Kültürü ve İslam Farklı Bir İslam Tarihi Okuması
İletişim Yayınevi
37.06

“Geleneksel İslâm'ın âlimleri Kur'an'ın mütalaa olanaklarının çoğulluğunumethederken, günümüz Kur'an yorumcuları, ister Batı'da olsunlar ister Doğu'da, isterfundamentalist olsunlar ister reformcu, Kur'an metnindeki bir parçanın yegâne hakikianlamını kesin olarak bildiklerine inanıyorlar. Klasik çağın âlimleri için görüş farklılığı,peygamberin bilinen bir sözü uyarınca, cemaat için bir nimet sayılırken, bugünbirçoklarınca kökü kurutulması gereken bir hastalık addediliyor.”

Arap dili edebiyatı ve İslâm uzmanı Şarkiyatçı Thomas Bauer, müphemlik hoşgörüsükavramıyla, aynı değerin, aynı normun farklı yorumlanabileceğini, hatta aynı andafarklı yorumların geçerlilik taşıyabileceğini kabul eden bir zihniyeti ve kültüreltutumu kastediyor. Bauer'e göre İslâm, klasik çağında, yani bu kitapta eğildiğiEyyübiler, Memluklar ve Selçuklular egemenliği döneminde, müstesna bir müphemlikhoşgörüsüne sahipti. Bu, Kur'an ve hadislerin tefsirindeki çeşitlilikte, hukuk okullarınınçoğulluğunda; belâgate ve söz oyunlarına verilen önemde; edebiyatta; haz ve cinsellikanlayışında ve “dünyaya sakin bakış”ta, böylesi görüş farklılıklarının bir lütuf, bir rahmetolarak kabul edilerek bundan zevk alınmasında kendini gösteriyordu. Kitabın tezi,Batılı modernliğin kesinlik “takıntısının,” müphemlik kültürünü gitgide tahrip ettiğidir;bu süreçte İslâm “ilâhiyatlaşarak” katılaşmıştır. Bauer, neticede ister Selefi olsun, isterfundamentalist ister reformist, İslâmcılık ile Batılı modernizmin İslâm anlayışlarınınbenzeşir hale geldiğini savunur.

Dinî literatürün yanı sıra edebî metinlerden geniş ölçüde yararlanarak son derecezengin bir malzemeyle ve iddiayla, heyecanla yazılmış, gerçekten farklı bir İslâm tarihiokuması.

“Geleneksel İslâm'ın âlimleri Kur'an'ın mütalaa olanaklarının çoğulluğunumethederken, günümüz Kur'an yorumcuları, ister Batı'da olsunlar ister Doğu'da, isterfundamentalist olsunlar ister reformcu, Kur'an metnindeki bir parçanın yegâne hakikianlamını kesin olarak bildiklerine inanıyorlar. Klasik çağın âlimleri için görüş farklılığı,peygamberin bilinen bir sözü uyarınca, cemaat için bir nimet sayılırken, bugünbirçoklarınca kökü kurutulması gereken bir hastalık addediliyor.”

Arap dili edebiyatı ve İslâm uzmanı Şarkiyatçı Thomas Bauer, müphemlik hoşgörüsükavramıyla, aynı değerin, aynı normun farklı yorumlanabileceğini, hatta aynı andafarklı yorumların geçerlilik taşıyabileceğini kabul eden bir zihniyeti ve kültüreltutumu kastediyor. Bauer'e göre İslâm, klasik çağında, yani bu kitapta eğildiğiEyyübiler, Memluklar ve Selçuklular egemenliği döneminde, müstesna bir müphemlikhoşgörüsüne sahipti. Bu, Kur'an ve hadislerin tefsirindeki çeşitlilikte, hukuk okullarınınçoğulluğunda; belâgate ve söz oyunlarına verilen önemde; edebiyatta; haz ve cinsellikanlayışında ve “dünyaya sakin bakış”ta, böylesi görüş farklılıklarının bir lütuf, bir rahmetolarak kabul edilerek bundan zevk alınmasında kendini gösteriyordu. Kitabın tezi,Batılı modernliğin kesinlik “takıntısının,” müphemlik kültürünü gitgide tahrip ettiğidir;bu süreçte İslâm “ilâhiyatlaşarak” katılaşmıştır. Bauer, neticede ister Selefi olsun, isterfundamentalist ister reformist, İslâmcılık ile Batılı modernizmin İslâm anlayışlarınınbenzeşir hale geldiğini savunur.

Dinî literatürün yanı sıra edebî metinlerden geniş ölçüde yararlanarak son derecezengin bir malzemeyle ve iddiayla, heyecanla yazılmış, gerçekten farklı bir İslâm tarihiokuması.

Yorum yaz
Bu eser hakkında yorum yazarak Puan Kazanabilir, Puanlarınızı Kitap Alış-Verişlerinizde kullanabilirsiniz. (Üyeler İçin)
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 37,06    37,06   
2 19,13    38,26   
3 12,87    38,60   
4 9,71    38,85   
5 7,84    39,18   
6 6,58    39,50   
7 5,69    39,84   
8 5,02    40,17   
9 4,50    40,50   
QNB Finansbank
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 37,06    37,06   
2 19,13    38,26   
3 12,87    38,60   
4 9,71    38,85   
5 7,84    39,18   
6 6,58    39,50   
7 5,69    39,84   
8 5,02    40,17   
9 4,50    40,50   
Advantage
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 37,06    37,06   
2 19,13    38,26   
3 12,87    38,60   
4 9,71    38,85   
5 7,84    39,18   
6 6,58    39,50   
7 5,69    39,84   
8 5,02    40,17   
9 4,50    40,50   
Ziraat Bankası
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 37,06    37,06   
2 19,13    38,26   
3 12,87    38,60   
4 9,71    38,85   
5 7,84    39,18   
6 6,58    39,50   
7 5,69    39,84   
8 5,02    40,17   
9 4,50    40,50   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 37,06    37,06   
2 19,13    38,26   
3 12,87    38,60   
4 9,71    38,85   
5 7,84    39,18   
6 6,58    39,50   
7 5,69    39,84   
8 5,02    40,17   
9 4,50    40,50   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 37,06    37,06   
2 19,13    38,26   
3 12,87    38,60   
4 9,71    38,85   
5 7,84    39,18   
6 6,58    39,50   
7 5,69    39,84   
8 5,02    40,17   
9 4,50    40,50   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 37,06    37,06   
2 19,13    38,26   
3 12,87    38,60   
4 9,71    38,85   
5 7,84    39,18   
6 6,58    39,50   
7 5,69    39,84   
8 5,02    40,17   
9 4,50    40,50   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 37,06    37,06   
2 19,13    38,26   
3 12,87    38,60   
4 9,71    38,85   
5 7,84    39,18   
6 6,58    39,50   
7 5,69    39,84   
8 5,02    40,17   
9 4,50    40,50   
Tek Çekim / Diğer
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 37,06    37,06   
2 -    -   
3 -    -   
4 -    -   
5 -    -   
6 -    -   
7 -    -   
8 -    -   
9 -    -   
Kapat