Sinema 1 - Hareket-İmge

Stok Kodu:
9789758686742
Ebad:
15.00x21.50
Sayfa Sayısı:
278
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2021-02
Çeviren:
Soner Özdemir
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Orijinal Adı:
Cinéma I - L'image-mouvement
%35 indirimli
65,00
42,25
Taksitli fiyat: 9 x 5,13
Kargoya 2 iş gününde teslim edilir
9789758686742
970059
Sinema 1 - Hareket-İmge
Sinema 1 - Hareket-İmge
Norgunk Yayıncılık
42.25

Deleuze'ün imgelerin ve göstergelerin sınıflandırmasına ayırdığı iki ciltlik “sinema” çalışmasının ilki olan Hareket-İmge (ikinci cilt: Zaman-İmge) ağırlıklı olarak Amerikalı göstergebilimci C. S. Peirce'ün ve özellikle Fransız filozof Bergson'un tezlerine dayanıyor: “Hareket şimdidir, katetmenin edimidir.” 20. yüzyılın hemen başında, sinemanın ortaya çıkışıyla birlikte sanatta,bilimde,felsefede yoğun olaraketkisinihissettiren hareket düşüncesi, esas olarak hareketi ayrıcalıklı anlarla değil, herhangi bir anla ilişkilendiriyordu: “Herhangi an, bir diğer herhangi ana eşit mesafede olan andır. O halde sinemayı, hareketi herhangi anla ilişkilendirerek yeniden üreten sistem olarak adlandırıyoruz.”

Ortaya koyduğu bu kapsamlı incelemenin bir sinema tarihi olmadığını kitabın en başında belirten Deleuze'ün, bu işe kalkışmasındaki temel nedenin “hareket” ve “zaman” mefhumları aracılığıyla “bütün” kavramını yeniden tartışmaya açmak olduğu ileri sürülebilir. “Bütün” kapalı bir küme değildir, kapalı kümelerin kümesi değildir, “bütün” açıktır, durmadan değişir, süredir. Öyleyse, “hareket-imge” olarak tanımlanan plan da, mekânda yayılan bir kümenin parçalarının yer değiştirmesi ve sürede dönüşen bir bütün'ün değişimidir.
Deleuze burada yine en iyi bildiği şeyi yapıyor, sinemanın arkasına geçip, ışığı ve gölgeyi eğip büken çocukları ona yeniden doğurtuyor: Griffith ve organik birlik; Ayzenştayn ve Sovyet diyalektiği; Chaplin, Buster Keaton, Marx Biraderler, makineye karşı bürlesk, makineye karşı makine; Hitchcock'un zihinsel-imgesi, ilişki-imgesi; Rossellini ve kaybedenlerin sineması; Godard'da kan yerine kırmızı boya; Herzog'un o uzun yürüyüşü...

Deleuze'ün imgelerin ve göstergelerin sınıflandırmasına ayırdığı iki ciltlik “sinema” çalışmasının ilki olan Hareket-İmge (ikinci cilt: Zaman-İmge) ağırlıklı olarak Amerikalı göstergebilimci C. S. Peirce'ün ve özellikle Fransız filozof Bergson'un tezlerine dayanıyor: “Hareket şimdidir, katetmenin edimidir.” 20. yüzyılın hemen başında, sinemanın ortaya çıkışıyla birlikte sanatta,bilimde,felsefede yoğun olaraketkisinihissettiren hareket düşüncesi, esas olarak hareketi ayrıcalıklı anlarla değil, herhangi bir anla ilişkilendiriyordu: “Herhangi an, bir diğer herhangi ana eşit mesafede olan andır. O halde sinemayı, hareketi herhangi anla ilişkilendirerek yeniden üreten sistem olarak adlandırıyoruz.”

Ortaya koyduğu bu kapsamlı incelemenin bir sinema tarihi olmadığını kitabın en başında belirten Deleuze'ün, bu işe kalkışmasındaki temel nedenin “hareket” ve “zaman” mefhumları aracılığıyla “bütün” kavramını yeniden tartışmaya açmak olduğu ileri sürülebilir. “Bütün” kapalı bir küme değildir, kapalı kümelerin kümesi değildir, “bütün” açıktır, durmadan değişir, süredir. Öyleyse, “hareket-imge” olarak tanımlanan plan da, mekânda yayılan bir kümenin parçalarının yer değiştirmesi ve sürede dönüşen bir bütün'ün değişimidir.
Deleuze burada yine en iyi bildiği şeyi yapıyor, sinemanın arkasına geçip, ışığı ve gölgeyi eğip büken çocukları ona yeniden doğurtuyor: Griffith ve organik birlik; Ayzenştayn ve Sovyet diyalektiği; Chaplin, Buster Keaton, Marx Biraderler, makineye karşı bürlesk, makineye karşı makine; Hitchcock'un zihinsel-imgesi, ilişki-imgesi; Rossellini ve kaybedenlerin sineması; Godard'da kan yerine kırmızı boya; Herzog'un o uzun yürüyüşü...

Yorum yaz
Bu eser hakkında yorum yazarak Puan Kazanabilir, Puanlarınızı Kitap Alış-Verişlerinizde kullanabilirsiniz. (Üyeler İçin)
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 42,25    42,25   
2 21,81    43,62   
3 14,67    44,01   
4 11,07    44,29   
5 8,93    44,66   
6 7,51    45,03   
7 6,49    45,41   
8 5,72    45,79   
9 5,13    46,17   
QNB Finansbank
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 42,25    42,25   
2 21,81    43,62   
3 14,67    44,01   
4 11,07    44,29   
5 8,93    44,66   
6 7,51    45,03   
7 6,49    45,41   
8 5,72    45,79   
9 5,13    46,17   
Advantage
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 42,25    42,25   
2 21,81    43,62   
3 14,67    44,01   
4 11,07    44,29   
5 8,93    44,66   
6 7,51    45,03   
7 6,49    45,41   
8 5,72    45,79   
9 5,13    46,17   
Ziraat Bankası
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 42,25    42,25   
2 21,81    43,62   
3 14,67    44,01   
4 11,07    44,29   
5 8,93    44,66   
6 7,51    45,03   
7 6,49    45,41   
8 5,72    45,79   
9 5,13    46,17   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 42,25    42,25   
2 21,81    43,62   
3 14,67    44,01   
4 11,07    44,29   
5 8,93    44,66   
6 7,51    45,03   
7 6,49    45,41   
8 5,72    45,79   
9 5,13    46,17   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 42,25    42,25   
2 21,81    43,62   
3 14,67    44,01   
4 11,07    44,29   
5 8,93    44,66   
6 7,51    45,03   
7 6,49    45,41   
8 5,72    45,79   
9 5,13    46,17   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 42,25    42,25   
2 21,81    43,62   
3 14,67    44,01   
4 11,07    44,29   
5 8,93    44,66   
6 7,51    45,03   
7 6,49    45,41   
8 5,72    45,79   
9 5,13    46,17   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 42,25    42,25   
2 21,81    43,62   
3 14,67    44,01   
4 11,07    44,29   
5 8,93    44,66   
6 7,51    45,03   
7 6,49    45,41   
8 5,72    45,79   
9 5,13    46,17   
Tek Çekim / Diğer
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 42,25    42,25   
2 -    -   
3 -    -   
4 -    -   
5 -    -   
6 -    -   
7 -    -   
8 -    -   
9 -    -   
sultanbeyli escort sancaktepe escort izmir escort
Kapat