Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine

Stok Kodu:
9786059925419
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
120
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-07
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
125,00TL
106,25TL
Taksitli fiyat: 1 x 106,25TL
Tedarikçi Stoğu 5 Adet
9786059925419
763527
Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine
Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine
106.25

Elinizdeki eser İbnü’l Arabi’nin başyapıtı Fütuhat-ı Mekkiyye’nin 8. cildinde bulunan 107-108. kısımlar ve 162-167. bölümleri içermektedir. Bu bölüm Fütuhat-ı Mekkiyye’de kimya-i saadet başlığıyla yer alır. Kimya-i saâdet, insanı saadete ve kemâle ulaştıran kimya, yani ahlâk ilmi demektir. Kimyanın popüler isimlendirmesi simyadır. Kimya veya simya madenlerdeki değişimi ve başkalaşmayı inceleyen ilmin adıdır. Bakırın altına dönüşmesi veya kurşunun altına dönüşmesinin imkanını bu ilim inceler. İbnü’l Arabi buradan bir karşılaştırma yaparak tasavvuf-ahlak ile simya ilmi arasındaki irtibatı gösterir. Tasavvuf insandaki ahlakın olumlu değerler istikametindeki değişimidir ve bu nedenle hal, yani değişme ve başkalaşma ilmidir. Ahlâkta kötü özellikler madenler arasındaki değersiz madenlere karşılık gelirken ahlâkın gayesini teşkil eden erdemler altın mesabesindedir. Bütün madenler altın olma potansiyeline(kuvve) sahiptir. Kimya ilmi, potansiyeli harekete geçirerek madeni bilfiil altın yapmanın imkanını araştırır. Tasavvuf, insandaki değersiz huyları erdemlere dönüştürerek insanı altın haline getirmeyi hedefler. Altın insan, kamil insan demektir. Kimya veya simya ile tasavvufun irtibatı burada kurulur: İnsanları bir maden şeklinde düşünerek onların altın olmasının imkânlarını bulmak!

Elinizdeki eser İbnü’l Arabi’nin başyapıtı Fütuhat-ı Mekkiyye’nin 8. cildinde bulunan 107-108. kısımlar ve 162-167. bölümleri içermektedir. Bu bölüm Fütuhat-ı Mekkiyye’de kimya-i saadet başlığıyla yer alır. Kimya-i saâdet, insanı saadete ve kemâle ulaştıran kimya, yani ahlâk ilmi demektir. Kimyanın popüler isimlendirmesi simyadır. Kimya veya simya madenlerdeki değişimi ve başkalaşmayı inceleyen ilmin adıdır. Bakırın altına dönüşmesi veya kurşunun altına dönüşmesinin imkanını bu ilim inceler. İbnü’l Arabi buradan bir karşılaştırma yaparak tasavvuf-ahlak ile simya ilmi arasındaki irtibatı gösterir. Tasavvuf insandaki ahlakın olumlu değerler istikametindeki değişimidir ve bu nedenle hal, yani değişme ve başkalaşma ilmidir. Ahlâkta kötü özellikler madenler arasındaki değersiz madenlere karşılık gelirken ahlâkın gayesini teşkil eden erdemler altın mesabesindedir. Bütün madenler altın olma potansiyeline(kuvve) sahiptir. Kimya ilmi, potansiyeli harekete geçirerek madeni bilfiil altın yapmanın imkanını araştırır. Tasavvuf, insandaki değersiz huyları erdemlere dönüştürerek insanı altın haline getirmeyi hedefler. Altın insan, kamil insan demektir. Kimya veya simya ile tasavvufun irtibatı burada kurulur: İnsanları bir maden şeklinde düşünerek onların altın olmasının imkânlarını bulmak!

Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,25    106,25   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat