İma’nın Gücü - Saf Fiil

Stok Kodu:
9786259971162
Boyut:
13.5x22
Sayfa Sayısı:
152
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
Kategori:
%27 indirimli
120,00TL
87,60TL
9786259971162
797694
İma’nın Gücü - Saf Fiil
İma’nın Gücü - Saf Fiil
87.60

İmanın iki tarafı var: İma eden ve imayı anlayacak olan. İma eden aktif, imayı anlayacak olan pasif konumdadır. Taraflar oluştuğunda ima, üçüncü bir taraf olarak var olur; hem zorunlu olarak görünürdür hem de ihmal edilebilir şekilde görünmezdir ve tuhaf bir şekilde diğer iki tarafı var eden düşünce gücüne dönüşür. İma, gücünü buradan alır. Çünkü düşünceyi iletmenin belki de en etkili yolu ima etmektir. İma edilen, muhatabı tarafından anlaşılınca hem muhataba keşfetme hazzı verir hem de ima edenin inceliğini göstermiş olur; aynı anda da bu güç yani düşünce muhataba geçer. Böylelikle düşünce hem ima edene hem de imayı anlayana varlık kazandırır.

Güzel, iyi ve doğrudan farklı olarak öznelliği aşmak, aşkın olana bağlanmak zorundadır. Bu zorundalık iyi ve doğrunun bir aradalığı nedeniyledir, bu bir aradalık nedeniyle iyi ve doğru güzel üzerinden aşkın olana, yüce olana bağlanır.
Kişi bu aşamadan sonra yani ‘çocukluğunda deneyimlediği saflık’ ile ‘hayata karışarak kaybettiği saflığı’ iyi, doğru ve güzel olan üzerinden hesapsız ve çıkarsız olarak yeniden üretebilir ki bu üretim zaten onu bilgelik konumuna taşıyacak olan “saf fiil”dir.

İmanın iki tarafı var: İma eden ve imayı anlayacak olan. İma eden aktif, imayı anlayacak olan pasif konumdadır. Taraflar oluştuğunda ima, üçüncü bir taraf olarak var olur; hem zorunlu olarak görünürdür hem de ihmal edilebilir şekilde görünmezdir ve tuhaf bir şekilde diğer iki tarafı var eden düşünce gücüne dönüşür. İma, gücünü buradan alır. Çünkü düşünceyi iletmenin belki de en etkili yolu ima etmektir. İma edilen, muhatabı tarafından anlaşılınca hem muhataba keşfetme hazzı verir hem de ima edenin inceliğini göstermiş olur; aynı anda da bu güç yani düşünce muhataba geçer. Böylelikle düşünce hem ima edene hem de imayı anlayana varlık kazandırır.

Güzel, iyi ve doğrudan farklı olarak öznelliği aşmak, aşkın olana bağlanmak zorundadır. Bu zorundalık iyi ve doğrunun bir aradalığı nedeniyledir, bu bir aradalık nedeniyle iyi ve doğru güzel üzerinden aşkın olana, yüce olana bağlanır.
Kişi bu aşamadan sonra yani ‘çocukluğunda deneyimlediği saflık’ ile ‘hayata karışarak kaybettiği saflığı’ iyi, doğru ve güzel olan üzerinden hesapsız ve çıkarsız olarak yeniden üretebilir ki bu üretim zaten onu bilgelik konumuna taşıyacak olan “saf fiil”dir.

Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 87,60    87,60   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat